2 tydzień – pierwsze efekty treningów siłowych

Drugi tydzień w treningu zaliczony. Założenia treningowe spełniłem w stu procentach, jednak aerobowe nie do końca. Praktycznie przez cały tydzień miałem mocne przeziębienie (kaszel / katar / osłabienie) co utrudniało prowadzenie zarówno diety jak i treningu (po prostu momentami się nie chciało).

Trening siłowy

Jeśli chodzi o siłownię to wszystko poszło zgodnie z planem – 3x treningi zgodnie z rozpiską:
niedziela – klata + biceps
wtorek – plecy + triceps
czwartek – barki + kaptury

Treningi staram się prowadzić intensywne z dość dużym ciężarem w zakresie 6-10 powtórzeń. W każdej partii staram się co tydzień zmienić przynajmniej jedno ćwiczenie tak by nie przyzwyczajać mięśni do ciągle tych samych ćwiczeń.

Podsumowując: w kwestii treningu na siłowni wszystko zgodnie z planem

Aeroby / Cardio

Przeziębienie, które towarzyszyło mi praktycznie przez cały tydzień wprowadziło osłabienie i momentami po prostu lenia 🙂

Wcześniej zaplanowałem sobie, że w każdym nietreningowy dzień (na siłowni) będę biegał przez przynajmniej 30 minut. Przeprowadziłem jednak 3 sesje aerobowe więc brakło 1 z planowanych czterech:

 

 

 

 

 

 

 

I tak:

  • poniedziałek 28.03 – 35 minut biegania na świeżym powietrzu, ok. 4,22 km i 450 kcal
  • piątek 1.04 – 35 minut biegania na bieżni (na zewnątrz temperatura była ok 1 C – nie chciałem się dodatkowo przeziębić więc pobiegałem na bieżni), ok. 6,33 km i 462 kcal (pomiar z zegarka różnił się trochę od tego z bieżni ale nie przykładam do tego większej wagi)
  • sobota 2.04 – 34 minuty biegania – 4,2 km, ok. 460 kcal

Zabrakło aerobów w środę – ale tak jak wspominałem z powodów zdrowotnych musiałem odpuścić 🙂

Dieta / zdrowe odżywianie

Tutaj można powiedzieć wszystko pod kontrolą. Bez przesadyzmu trzymam zdrowe nawyki i skupiam się głównie na eliminacji produktów powiązanych z cukrem / mąką / solą. Dodatkowo rozwijam moje umiejętności kulinarne i praktykuję przygotowywanie znalezionych w youtube zdrowych przepisów (głównie śniadania i obiady) 🙂 Od czasu do czasu z nowych posiłków wrzucam krótkie video na moje insta (zapraszam)

Moje postępy

Sprawdźmy postępy z drugiego tygodnia ćwiczeń.

Waga 81,0 kg, czyli o 0,7 kg mniej niż jeszcze tydzień temu (sprawdź dziennik treningowy z 1 tygodnia). Waga jednak nie jest dla mnie aż tak istotna bo staram się gubiąc wagę budować mięśnie więc mam świadomość, że w pewnym momencie spadek wagi się może zatrzymać. Niemniej jednak każdy kilogram mniej cieszy bo z brzucha jest co gubić 🙂

 

Obwody:

  • Obwód w pasie ok. 94 cm
  • obwód klatki piersiowej to ok. 104,5 cm
  • obwód bicepsa to 37,5 cm

i kilka fotek ogólnej formy:

 

PODSUMOWANIE

Jest dobrze, wszystko idzie w dobrym kierunku (waga i tkanka tłuszczowa w dół, mięśnie rosną, a wiedza i motywacja nie spada) więc śmiało mogę stwierdzić, że będzie tylko lepiej !

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.